Home
Hoe werkt het?
Welke toestellen?
BulletNu direct unlocken
Klantenervaringen
F.A.Q.
Nieuwsbrief
Helpdesk
Contact

Helpdesk

Indien het unlocken met de door ons geleverde unlockcodes niet lukt, lees aandachtig de hieronder genoemde punten door. Mocht dit het probleem niet oplossen vul dan het formulier onderaan deze pagina in.

Stap 1: Controleer of uw toestel inmiddels simlockvrij is

Controleer allereerst of uw toestel al simlock vrij is. Dit kunt u controleren door een SIM kaart van een ander netwerk in uw toestel te plaatsen. Als dit geaccepteerd wordt dan is uw toestel al simlock vrij.

Stap 2: Controleer het door u opgegeven toestel type

Controleer of het door u opgegeven toestel type daadwerkelijk overeenkomt met uw toestel. Door het intoetsen van *#0000# op uw toestel kunt u het toestel type aflezen (wordt bovenaan het scherm getoond, bijvoorbeeld: Nokia 6230i).

Indien u niet het juiste toestel type heeft opgegeven zijn de door ons gegenereerde unlockcodes niet geschikt voor uw toestel.

Stap 3: Controleer het door u opgegeven IMEI nummer

Controleert u ook nogmaals goed of het IMEI nummer dat u heeft opgegeven exact overeenkomt met het IMEI nummer van uw toestel. Toets *#06# op uw toestel om dit IMEI nummer te zien, of lees het af van de sticker onder de batterij van uw toestel. Het IMEI nummer dient 15-cijfers te zijn en het IMEI nummer dat op uw display verschijnt na het intoetsen van *#06# op uw toestel dient hetzelfde te zijn als het IMEI nummer op de sticker onder de batterij.

Indien u niet het juiste IMEI nummer heeft opgegeven zijn de door ons gegenereerde unlockcodes niet geschikt voor uw toestel.

Stap 4: Controleer de door u opgegeven provider

Controleer eveneens of u ons van de juiste informatie met betrekking tot uw netwerk provider heeft voorzien. Het door u opgegeven netwerk dient het netwerk te zijn waarop uw toestel momenteel gelocked is. Dit betekent dat u het toestel momenteel alleen op dit netwerk kan gebruiken en op geen enkel ander netwerk.

Indien u niet de juiste provider heeft opgegeven zijn de door ons gegenereerde unlockcodes niet geschikt voor uw toestel.

Stap 5: Controleer aan de hand van de foutmelding

Controleer aan de hand van de foutmelding die op uw toestel verscheen wat het probleem is. Een van de volgende meldingen is het display van uw toestel verschenen na het invoeren van de unlockcode:

"Kan beperking niet opheffen" / "Can not undo restriction"

Deze melding duidt dit er op dat u reeds meer dan vijf maal een verkeerde unlockcode heeft ingevoerd op uw toestel. Op uw toestel zijn dus door u of een eventuele vorige eigenaar van het toestel teveel pogingen gedaan om een code in te voeren, waardoor het toestel geen nieuwe pogingen meer zal accepteren. Het unlocken met behulp van unlockcodes zal op uw toestel dus niet meer werken. U dient volgens een alternatieve methode uw toestel te unlocken waarbij het toestel aangesloten moet worden op daarvoor geschikte apparatuur (hiervoor kunt u langsgaan bij een unlocker bij u in de buurt).

"Niet toegestaan" / "Not allowed"

Ook deze melding duidt er op dat u reeds meer dan vijf maal een verkeerde unlockcode heeft ingevoerd op uw toestel. Op uw toestel zijn dus door u of een eventuele vorige eigenaar van het toestel teveel pogingen gedaan om een code in te voeren, waardoor het toestel geen nieuwe pogingen meer zal accepteren. Het unlocken met behulp van unlockcodes zal op uw toestel dus niet meer werken. U dient volgens een alternatieve methode uw toestel te unlocken waarbij het toestel aangesloten moet worden op daarvoor geschikte apparatuur (hiervoor kunt u langsgaan bij een unlocker bij u in de buurt).

"Code fout" / "Code error"

Als deze melding verschijnt kan het zijn dat, ondanks deze melding, uw toestel alsnog simlockvrij is. Zie hiervoor stap 1. Als uw toestel niet simlockvrij is en deze melding verscheen na het invoeren van de unlockcode, dan is het waarschijnlijk dat u verkeerde gegevens heeft opgegeven met betrekking tot uw toestel. Loop hiervoor nogmaals de stappen 2 tot en met 4 na. Mocht dit het probleem niet oplossen dan kunt u contact met ons opnemen aan de hand van het formulier onder aan deze pagina.

Stap 6: neem contact met de helpdesk op:

Door het invullen van onderstaande gegevens (alle velden zijn verplicht om in te vullen) kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Wij zullen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

LET OP: problemen waarvoor hierboven een antwoord staat gegeven zullen NIET in behandeling worden genomen.

Naam:
E-mail:
Verkregen betaalcode:
Opgegeven toestel type:
Opgegeven provider:
IMEI nummer:
Foutmelding (zie punt 5):
Uitgebreide omschrijving probleem:

Home | Unlocken | Bookmark | Contact | © 2004 - 2007 UnlockCode.nl
UnlockCode.nl - KvK 24419918